HOE ZET JE SUCCESVOL SOCIAL MEDIA IN?

January 29, 2017

Wanneer je besluit social media in te zetten voor je merk wil je natuurlijk dat dit leidt tot succesvolle resultaten. Maar hoe zorg je ervoor dat je posts gelezen worden?

Hieronder geef ik je 3 waardevolle tips om social media succesvol in te zetten.

# Bepaal de juiste social media kanalen

Foodbloggers zijn niet voor niets aanwezig op Instagram.  Dat komt omdat hun doelgroep daar actief is. Food komt namelijk het beste tot zijn recht op foto’s en daarom is Instagram hier uitermate geschikt voor. Maar waar is jouw doelgroep actief? Is dat op Facebook of op Youtube? Ben je actief in de mode of wonen dan is bijvoorbeeld Pinterest een uitstekend kanaal waar jouw doelgroep borden kan samenstellen. Mijn advies is om de 2 meest relevante kanalen voor jouw merk te kiezen zodat je je daar op kunt focussen.

# Kies het juiste moment om je bericht de posten

Berichten die om 1 uur ’s nachts gepost worden, worden door weinig bezoekers gelezen. Maar welk moment van de dag is dan wel relevant voor jouw doelgroep? Ben je actief in de kindermode dan kan tussen 9 en 11 uur een goed moment zijn als de kinderen naar school zijn. Maar ook na 20 uur kan effectief zijn omdat de kinderen dan op bed liggen. Het is aan te raden een aantal testen te doen met je post momenten. Kies een aantal verschillende tijdstippen en houd deze post momenten een aantal weken bij. Gebruik deze analyse om je tijdstippen verder te optimaliseren en tot het juiste post moment voor jouw doelgroep te komen. 

# Voeg een actie toe aan je bericht

Je bent aanwezig op het juiste kanaal en op het juiste tijdstip. Mooi, dan wordt je bericht waarschijnlijk gelezen. Maar wil je ook dat er een actie volgt op je bericht, dan is het belangrijk om je bericht te voorzien van een link. Dit kan een link zijn naar een pagina op je website. Bijvoorbeeld als je productaanbieding hebt. Het kan ook een link zijn die gedeeld kan worden  en waarmee bijvoorbeeld een prijs valt te winnen. Zorg ervoor dat de lezer opvolging kan geven aan je bericht.

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief

Please reload