HOE GENEREER JE FACEBOOK LIKES?

April 6, 2017

Wanneer je een Facebook pagina start, wil je natuurlijk zo snel mogelijk likes genereren. Want hoe meer likes hoe groter het bereik aan potentiële klanten voor jouw website of blog. Maar hoe genereer je het beste nieuwe likes voor jouw Facebook pagina? Zet je een betaalde campagne in of laat je organisch de likes groeien? Graag geef ik je 3 waardevolle tips om likes te genereren op Facebook.

 

# Nodig mensen uit

Allereerst is het belangrijk om je vrienden en bekenden op Facebook te attenderen op jouw nieuwe Facebook pagina. Nodig ze uit via de button ‘vrienden uitnodigen’  bovenaan je bedrijfspagina. Op Facebook is het lastig om onbekenden uit te nodigen voor je pagina. Toch is het mogelijk om iemand die jouw bericht heeft geliked of gedeeld uit te nodigen jouw pagina te liken. Dit doe je via de button ‘uitnodigen’ in de lijst met reacties. Daarnaast is het belangrijk een like button op je eigen website/blog te plaatsen en een like button in je nieuwsbrief of blogartikel op te nemen. Op deze manier genereer je organische (niet betaalde) nieuwe likes. Zo heb ik op mijn eigen reisblog www.thethreeofus.nl een Facebook button geplaatst voor mijn bezoekers, heb ik vrienden en familie uitgenodigd om mijn pagina te liken en heb ik de mogelijkheid onderaan mijn blogartikel om het bericht te delen via Facebook. 

 

# Ben je bewust van de edgerank

Facebook maakt gebruik van de edgerank, een soort algoritme waar Google ook gebruik van maakt. Edgerank betekent kortweg: hoe vaker de berichten worden geliked of gedeeld, hoe vaker de berichten worden getoond aan volgers. De inhoud van je bericht is dus ontzettend belangrijk want als het niet interessant is, zullen volgers het bericht niet gaan liken of delen. Daarnaast zijn trouwe volgers ontzettend belangrijk. Hier komt dan ook de discussie betaalde of organische likes om de hoek kijken. Want je kunt je voorstellen dat organische likes, volgers zijn die bewust op de like button van jouw pagina hebben geklikt. En oprecht geïnteresseerd zijn in jouw berichten en ze daarom vaker zullen liken en delen. Ook al zal de groei van organische likes in het begin niet snel gaan, voor je edgerank is het wel degelijk belangrijk. Door interessante content te plaatsen die aansluit bij je doelgroep krijg je automatisch meer nieuwe likes.  

 

# Ontdek retargeting

Retargeting wordt al langere tijd ingezet op websites. Hoe vaak maak je zelf mee dat wanneer je een website bezocht hebt, je even later banners ziet met het product dat je net bekeken hebt? Deze vorm van adverteren, ook wel retargeting genoemd, bestaat ook voor Facebook. Je kunt bezoekers die op je website of blog zijn geweest een banner laten zien op hun Facebook tijdlijn met de optie om je pagina te liken. Het voordeel van deze manier om betaalde likes te genereren, is dat ze al bekend zijn met je website/blog en daarmee interesse voor je pagina hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar het laten groeien van je Facebook pagina door organische groei maar mocht je budget in willen zetten voor Facebook dan is retargeting een goede optie.

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief

Please reload