WAT ZIJN MICRO CONVERSIES?

September 11, 2017

Vaak denk je bij de term conversie aan de aankoop van een product of online training. Ze zorgen direct voor meer omzet of aanmeldingen. Maar wist je dat micro conversies net zo belangrijk zijn? Wat micro conversies zijn en hoe je ze inzet voor jouw bedrijf, deel ik met je in dit blog. 

 

# WAT IS EEN CONVERSIE?

Laten we beginnen met wat een conversie is. Vaak wordt er namelijk door online ondernemers alleen gekeken door de conversie van de website. Hoeveel aankopen zijn er gedaan deze maand en hoeveel omzet heeft dit opgeleverd? Als je bedenkt dat de conversie van de gemiddelde webshop 3% is dan vraag je toch af wat er met die andere 97% gebeurt. 

 

# WAT HOUDT EEN MICRO CONVERSIE IN?

Een micro conversie is een stap in het proces van de salesfunnel die er toe leidt dat er een conversie plaatsvindt. Oftewel, het zijn de acties die een bezoekers uitvoert voordat deze overgaat tot een aankoop op jouw website. Denk hierbij aan het toevoegen van producten aan het winkelmandje, het delen van een blog op social media of het inschrijven op de nieuwsbrief. 

 

# WAAROM ZIJN MICRO CONVERSIE BELANGRIJK?

Micro conversies dragen bij aan het uiteindelijke resultaat: een conversie. Wanneer je micro conversies meet, zul je achterhalen waarom die 97% van jouw bezoekers afhaakt zonder een aankoop te doen. Micro conversie zijn ontzettend belangrijk in de gehele salesfunnel. Ze helpen jouw bezoekers om met jouw product of dienst kennis te maken en interesse op te wekken. Wist je dat het bekijken van een video of het downloaden van een E-book ook micro conversies zijn? 

 

# MICRO CONVERSIES METEN
Ben jij klaar om micro conversies op jouw website te meten? Bepaal eerst wat het doel van jouw website is. Is dat het verkopen van producten of het delen van waardevolle content zoals blogs? Vraag je vervolgens af welke stappen jouw bezoeker nodig heeft om dit doel te behalen. Meet deze stappen in Google Analytics. Zo kun je bijvoorbeeld het aantal bezoeken op een productpagina meten en hoe vaak er op een bepaalde button is geklikt. Of hoeveel bezoekers jouw artikelen hebben gedeeld via social media of een reactie hebben achter gelaten. 

 

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief