EEN SUCCESVOLLE LANDINGSPAGINA MAKEN

November 12, 2017

De landingspagina is een essentieel onderdeel binnen jouw online marketingcampagne. De landingspagina is de pagina waar jouw potentiele klant terecht komt na een klik op een online advertentie en waar jouw aanbod plaatsvindt. Een landingspagina is niet terug te vinden in het menu van jouw website, maar is alleen bereikbaar vanuit de campagne. Het voordeel hiervan is dat er geen afleiding is voor de bezoeker en de focus ligt op conversie. Maak hoe maak jij een succesvolle landingspagina?

 

Bepaal het doel

Wat wil je realiseren met de landingspagina? Is dat een online cursus verkopen of emailadressen genereren voor jouw gratis E-book? Of heb je een webshop en wil je een nieuw product in jouw webshop promoten? Bezoekers komen op jouw landingspagina omdat ze een bepaalde vraag hebben. Die vraag wordt getriggerd in de online campagne en de landingspagina geeft hier antwoord op.

 

De opmaak

Zorg ervoor dat de landingspagina aansluit bij de online advertentie die de bezoeker heeft gezien. Het gaat namelijk om een potentiele klant voor jouw product of dienst. Hoe beter de pagina aansluit bij de behoefte van de klant, hoe meer de bezoeker zich aangesproken voelt.

-          Kies een pakkende titel

-          Geef antwoord op de vraag van de bezoeker door de belangrijkste voordelen te noemen

-          Voeg relevante foto’s en video’s toe (beeld is sterker dan tekst)

-          Voeg reviews toe van eerdere klanten om te overtuigen

-          Maak een duidelijke call to action die aanzet tot actie

-          Maak de pagina op in hetzelfde design als de advertentie, dit zorgt voor herkenning

-          Houd het simpel (less is more)

 

Meten is weten

Voorzie jouw online campagne van een UTM tag. Hiermee kun je het aantal kliks vanuit de advertentie meten, hoe lang bezoekers op jouw landingspagina blijven en wat de conversie is. Maar ook het bounce percentage kun je hiermee achterhalen. Door de campagne te koppelen aan Google Analytics kun je alle data goed bijhouden en analyseren. Tevens raad ik je aan verschillende landingspagina’s te testen, we noemen dit A/B testen, zodat je kunt beoordelen welke landingspagina de hoogste conversie oplevert.

 

Voorbeeld advertentie + landingspagina

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief