DE KRACHT VAN EEN STERKE VISIE

February 12, 2018

 

 

Vorige week stelde ik op Instagram de vraag: "Vind je het soms lastig jouw eigen pad te volgen in de wereld van online ondernemen"? 65% gaf aan dit soms lastig te vinden en dit zette mij aan het denken. Dit keer daarom geen inhoudelijk blog over online marketing. Maar een meer persoonlijk blog over mijn visie en online ondernemen. Want om eerlijk te bekennen, ik struggle hier af en toe ook mee.

 

Sterke mindset

Regelmatig hoor ik van anderen dat ze vinden dat ik een sterke mindset heb. Hoe komt het dat ze dit zo ervaren? Straal ik dit uit of komt het door wat ik vertel? En waar komt deze sterke mindset vandaan? Voor mij heeft dit alles te maken met een sterke visie. Zonder mijn visie zou ik als een kip zonder kop rondrennen en van alles en nog wat oppakken, me laten afleiden door alles en iedereen en totaal geen focus hebben.

 

Deel jouw visie met de wereld

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat branding meer is dan alleen een mooi logo, gave website en een gelikte Instagram feed. Het draait om de binnenkant, de kern van je bedrijf, om jou! Want jij bent uniek als ondernemer. Je bent vast niet ondernemer geworden om net als de rest van de wereld te zijn. Nee, je wilt jezelf laten zien, ergens voor staan en jouw eigen visie delen.

 

Vertalen naar een sterk concept

Maar wat is dan die visie van jou Ilona, hoor ik je denken? Toen ik 5 jaar geleden het merk Van Haver Tot… oprichtte, was mijn visie: laten zien dat plantaardige voeding ontzettend gezond en lekker is. Zo ontwikkelde ik mijn eigen producten op basis van haver, zoals vegetarische producten, granola repen en een overnight oats. Allemaal 100% natuurlijk en zoals je het thuis zelf zou klaarmaken. Mijn visie vertaalde ik naar een sterk concept dat verkocht werd bij AH to go, de Kiosk op de NS stations, Jumbo, Plus en heel veel biologische winkels.

 

 

 

De wereld van online ondernemen

Begin 2017 stopte ik met Van Haver Tot… en richtte ik BLOESEM marketing op. Ik stapte letterlijk vanuit de retail de wereld van online ondernemen binnen. Ineens doken overal Facebookgroepen, webinars en online programma’s op. Er ging een wereld voor me open, want alhoewel dit allemaal al bestond, was het mij niet eerder opgevallen en had het niet mijn focus. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder en zit ook ik in een aantal Facebook groepen, heb ik een aantal webinars gevolgd, luister ik naar podcasts en download ik E-books. Allemaal super handig, leerzaam en inspirerend. Maar soms zie ik ook door de bomen het bos niet meer. Zie ik het als een grote online bubbel.

 

De online bubbel

Ik vergelijk het met mijn trip naar Marrakech binnenkort. Ineens zie ik overal blogs en posts over Marrakech voorbij komen. Gaat iedereen nu naar Marrakech, is het nu een hype geworden? Nee Ilona, deze stad is al jaren populair als stedentrip, het valt alleen nu meer op, omdat ik in de Marrakech bubbel zit. Goed, terug naar de online bubbel. Want om eerlijk te bekennen, ik vind het soms ook lastig om hierin mijn eigen pad te volgen. Vragen als: moet ik ook webinars houden en daarin mijn online programma’s verkopen? En moet ik ook online programma's lanceren, zodat ik een passief inkomen kan genereren? En help, ik heb geen high end producten, hoor ik er nu niet bij?

 

Mijn visie, mijn kracht

Maar dan denk ik terug aan mijn eigen visie. En waarom ik ben begonnen met BLOESEM marketing. Samen gave ideeën tot bloei laten komen. Want er zijn zoveel ondernemers met prachtige ideeën maar ze weten niet hoe dit vorm te geven en hiermee de wereld commercieel te bereiken. Voor mij is dit dan ook het belangrijkste van het ondernemerschap. Doen wat bij mij past en bij mijn visie past. Want ik heb een visie en wil die delen met de wereld. Door dicht bij mezelf en mijn visie te blijven, heb ik focus en richting. Ik creëer hiermee mijn eigen pad, mijn strategie, mijn branding.

 

Online focus class

Vind jij het soms lastig jouw eigen pad te volgen in de wereld van online ondernemen? Ben je op zoek naar jouw visie en hoe je die vertaalt naar een sterke strategie, positionering en branding? Binnenkort geef ik samen met Doran van Veenendaal een Masterclass over dit onderwerp. Wil je meer weten, stuur dan een mailtje naar info@bloesemmarketing.nl

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief