ONTDEK HET CONCEPT: BE IT BY JENN

May 1, 2018

 

Inmiddels heb ik al een aantal mooie concepten mogen delen in mijn blog. Deze week deelt Jennifer haar concept waar een hele mooie visie achter zit. Jennifer ontwikkelt namelijk speciale hippe broeken voor mensen in een rolstoel.

 

Ik wilde een probleem oplossen

“In 2012 leerde ik Leo kennen in een revalidatiecentrum. Hij had een dwarslaesie opgelopen na een auto ongeluk en was hierdoor in een rolstoel terecht gekomen. Toen we gingen samenwonen, merkte ik steeds vaker de problemen rondom kleding. Vaak droeg jij een joggingsbroek omdat het comfortabel zit. Maar het zag er niet zo leuk en hip uit. Omdat we zelf niks konden vinden, ben ik het zelf gaan ontwikkelen. Eigenlijk puur vanuit het probleem dat er was. Ik wil laten zien dat het leven niet stopt wanneer je in een rolstoel zit. Inmiddels werken we samen met 'rolmodels' om een positief beeld van rolstoelgebruikers neer te zetten. We vormen zo een mooie community".

 

Veel onderzoek gedaan naar mijn doelgroep

"Mijn doelgroep is vrij klein en specifiek. Ik wilde zeker weten dat ik wat precies de vraag van mijn doelgroep was, dus hiervoor heb ik goed onderzoek gedaan. Zo heb ik gericht gekeken naar het besteedbaar budget van mijn doelgroep, omdat veel mensen met een beperking niet of niet volledig kunnen werken en te maken hebben met een uitkering. Na een jaar onderzoek te hebben gedaan, ben ik in 2015 live gegaan met de webshop. Hier heeft een klein team van mensen aan meegewerkt en ook nu kijk ik constant naar de beste partners om mee samen te werken".

 

 

 

Er echt voor gaan

“Het uitwerken van ideeën en bedenken van nieuwe concepten zit wel echt in me. Ik vind het tof om van niks, iets te maken. Voor mij is een concept sterk als ik diegene die erachter zit geloof. Als ik de energie en passie van iemand voel die het concept bedacht heeft. Ik raad je aan: maak een plan, stel een team samen en go for it. Ik heb veel moeten investeren in een collectie, kantoorruimte en website, maar ben er echt voor gegaan. Ik geloof 100% in mijn concept”.

 

De productie is soms een ontzettend gedoe

“Wat me tegen is gevallen is het aantal fysieke verkoopkanalen. Ik had verwacht dat revalidatiecentra makkelijker ons product zouden promoten. We zijn nu afhankelijk van online verkopen en beursverkopen. En wat ik nog steeds een lastig ding vindt, is de samenwerkingen met bedrijven die je echt nodig hebt. De productie is bijvoorbeeld soms een ontzettend gedoe. Dus daar moet ik echt in mijn handjes knijpen als ik daar een goede samenwerkingspartner in vind. Het ondernemen zelf is me heel erg mee gevallen. Ik vind het geweldig om elke dag mijn eigen koers te kunnen varen en op mijn doel af te gaan. Voor mijn gevoel is het geen werk, maar elke dag met heel veel passie en plezier bezig zijn met mijn grote droom".

 

 

Wil je meer weten en zien van het concept van Jennifer? Check haar website of volg haar via Instagram.

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief