ONTDEK HET CONCEPT: FLOWPLANNERS

June 5, 2018

 

Marloes de Jong lanceerde september 2017 haar eigen planner, de Flow Planners. Hoe tof is dat? Maar dat het ontwikkelen van je eigen product een proces is, dat lees je in dit blog.

 

Flowplanners is de alles in 1 planner

“Vanuit mijn perfectionisme legde ik de lat altijd hoog. En hierdoor liep ik met regelmaat over en had ik regelmatig momenten waarop het allemaal teveel werd. Ik had altijd overal losse briefjes en te weinig schrijfruimte in mijn agenda. Ik houd van papieren agenda’s, maar had altijd ruimte tekort. Daarbij vond ik veel planners saai of grafisch niet mooi. Zo ontstond mijn idee om een alles-in-1 planner uit te geven".

 

Ik wil anderen inspireren met Flowplanners

"Naast het uitgeven van een planner, kwam ik er ook achter dat ik mensen inspireren enorm leuk vind. Ik ben zelf hard bezig om te plannen en te leven vanuit een innerlijke balans. Meer en meer focussen op wat ik wil doen en wat goed voelt, in plaats van de dingen die moeten. Dit is een leerproces en die deel ik graag met anderen. Komend jaar gaan we de planner nog meer verdieping geven. Zo ben ik met een life coach bezig om vragen toe te voegen die mensen helpen in hun proces en ontwikkeling".

 

Een eigen product is spannend

“In 9 maanden tijd ben ik van helemaal niets naar de start van de verkoop gegaan en nog geen 2 maanden later werden de eerste Flow Planners bij de mensen thuis bezorgd. Ik vond (en vind het nog steeds) wel retespannend! Ik zit nog steeds in de opstartfase, al moet ik wel zeggen dat de ontwikkelingen op het moment echt heel hard gaan, dat is zo tof om te ervaren".

 

Overtuigd van mijn concept

“De markt verkennen heb ik niet echt gedaan. Ik heb wel een businessplan en kostenraming gemaakt en daaruit hebben we de conclusie getrokken dat we het risico wilden dragen. Want ik was en ben  overtuigd dat dit concept gaat slagen. Wel ben ik vanaf het moment dat ik de naam Flow Planners had actief geworden op diverse social media kanalen en in Facebook groepen. Achteraf had ik misschien beter meer research kunnen doen, maar ik geloof dat alles een leerproces is en wat ik het afgelopen jaar heb geleerd is echt bizar zoveel".

 

Ga op je gevoel af

Dit is mijn advies aan anderen die een concept willen ontwikkelen. Ga op je gevoel af. Niet op je hoop, want dat kan regelmatig in conflict zijn met je gevoel. Heb jij het gevoel dat je begeleiding nodig hebt (ook al kost het teveel geld), toch doen! Je gevoel vertelt je wat je nodig hebt. En ga aan de slag met je waarom. Je eerste stap naar succes is weten wat je wilt, waarom je het wilt en pas daarna ga je door naar de wat en de hoe. Ga niet wanhopig op zoek naar wat je wilt doen, welk product jij op de markt wilt zetten, maar ga eerst kijken naar jezelf. Hoe wil jij je de rest van je leven voelen. Wanneer jij altijd vrij wilt zijn tijdens de feestdagen kan je de horeca nog zo leuk vinden, maar dat is dat echt geen optie".

 

Wil je meer weten en zien van het concept van Marloes? Check haar website of volg haar via Instagram.

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief

Please reload