MINIMALISME EN SOCIAL MEDIA

July 16, 2018

Betrap je jezelf er weleens op dat je uren doorbrengt op social media? Zonder dat je het in de gaten hebt, ben je een uur verder met het scrollen door alle berichten en het bekijken van stories. Voor veel ondernemers is social media een belangrijk onderdeel van hun marketing. Het is de plek waar ze in contact komen met hun potentiele klant. Maar zorg je ervoor dat je een goede balans hebt in je social media gebruik? Dat je er ook echt iets uithaalt voor jezelf en je bedrijf?

 

 

 

 

Social media brengt je dichtbij jouw potentiele klant

Om heel eerlijk te zijn, zou ik niet weten wat ik zonder social media zou moeten. Maar liefst 70% van mijn klanten komt via Instagram. En als het niet rechtstreeks via Instagram is, dan is het wel via iemand uit mijn netwerk die ik via social media heb leren kennen. Het op een laagdrempelige manier kunnen delen van mijn kennis en ervaring vind ik ontzettend waardevol. Via berichten, maar met name video's en stories kom je heel dichtbij je potentiele klant. Ze zien je, ze horen je, ze voelen je. Heel anders is dit wanneer je adverteert in een magazine of via Google Adwords. En de interactie die ontstaat op social media vind ik ook zo bijzonder. Lieve berichtjes van mensen die zich bewust van iets zijn geworden door jouw bericht. Of die zich herkennen in jouw verhaal.

 

Focus je op 1 social media kanaal

Ik focus mij bewust op Instagram, omdat het mij heel veel oplevert. Maar wellicht is voor jou Facebook of LinkedIn weer super interessant. Wat jouw kanaal ook mag zijn, probeer je op dit ene kanaal te richten en hier waardevolle content voor te creëren. Ik kopieer weleens een berichtje van Instagram naar Facebook of LinkedIn, maar dat is het ook. Zo behoud ik focus op Instagram.

 

De balans tussen consumeren en creëren

Een groot deel van mijn tijd op social media ben ik aan het creëren. Content met als doel om mijn volgers te inspireren en bewustwording te creëren. Dit kan een tip of quote zijn, maar juist het delen van mijn ervaring en mening levert veel interactie op. Maar ik volg natuurlijk ook anderen. Toffe accounts en ondernemers die mij inspireren en waar ik blij van word. Dus ja, ik scroll ook regelmatig door andermans feed of stories, maar ik zorg er altijd voor dat dit in balans is met wat ik zelf creëer. 

 

Houd eens bij wat je doet op social media

Het kan helpen om een week bij te houden hoeveel tijd je op social media besteedt en hierbij een verschil te maken tussen creëren en consumeren. Het maakt inzichtelijk hoeveel tijd je daadwerkelijk aan beide besteedt en je bewust te laten worden van de balans of onbalans die er is. Ik heb het zelf ook gedaan een aantal maanden terug en ik kan je vertellen dat ondanks dat ik iedere een bericht post, meer tijd aan het consumeren was. Oeps.

 

Ik ben heel benieuwd naar jouw balans op social media. Heb je deze al gevonden of zou je meer je willen focussen op het creëren? Wil je meer weten over hoe je minimalistisch kunt ondernemen? Check dan mijn workshop op 24 juli of houdt mijn Instagram in de gaten voor mijn online cursus die er aan komt.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief

Please reload

@2019 BLOESEM marketing