WAAROM HET BUNDELEN VAN TAKEN JOU TIJD BESPAART

January 11, 2019

Taken bundelen kan je enorm veel tijd besparen. Je hoeft namelijk maar een keer de taak op te starten, waarna je een aantal uur achter elkaar gefocust aan de taak kunt werken. In dit blog deel ik een aantal taken die handig zijn om te bundelen. 

 

 

 


Je zult het vast herkennen en ik deed het tot 2 jaar geleden ook. Multitasken en van de ene naar de andere taak springen. Ik was een soort pingpongbal binnen mijn eigen to do lijst. Dan werkte ik weer even aan mijn mail, daarna schreef ik een blog, vervolgens belde ik iemand en als laatste maakte ik een foto voor mijn social media. Niet erg productief, want door elke te switchen tussen de taken, moest ik mezelf weer een soort van resetten. De focus verleggen en opnieuw starten. Sinds ik minimalistisch ben gaan ondernemen is dit verleden tijd. Want tegenwoordig bundel ik al mijn taken. Benieuwd welke taken jij ook kunt bundelen om tijd te besparen? 

 

Foto's maken

Wanneer je zelf foto's maakt voor je blog of social media dan is het handig om deze foto's achter elkaar te schieten. Plan een ochtend of middag in wanneer er goed licht is en maak dan verschillende settings waarmee je weer een tijdje vooruit kunt. Je kunt op deze manier heel geconcentreerd aan het maken van de foto's werken. Je maakt niet alleen sneller en meer foto's in minder tijd. Je maakt ook betere foto's omdat je zo gefocust bent. 

 

Content schrijven

Het creëren van content voor je blog of social media kun je ook heel goed bundelen. Dus voel je de inspiratie om te schrijven, schrijf dan gelijk een paar uurtjes door zodat je niet maar een blog hebt, maar wel 5 of 10. En denk er ook aan om je blogs op te splitsen in kleine posts voor je Instagram, input voor je podcast of Pinterest borden. Wees niet bang om content meerdere keren te gebruiken of op verschillende kanalen te plaatsen. 

 

Administratie

Doe je zelf de administratie, plan dan een vast moment per week of maand in waarop je de facturen stuurt en wanmeer je aan de BTW-aangifte werkt. Ook het bijhouden van je uren, kilometers en bonnetjes zijn taken die je goed samen kunt bundelen. Want we weten allemaal, de administratie is vaak geen pretje of wat we met veel plezier doen. Dus hoe korter het duurt, hoe effectiever het is. 

 

Mailbox

Ik denk dat dit voor veel ondernemers een lastig punt is. Op vaste momenten je mailbox openen en bijwerken. We zijn geneigd altijd en overal onze mail te kunnen checken en ook snel te willen reageren. Maak het voor jezelf overzichtelijker en rustiger en bouw een aantal momenten per week in waarop je mailtjes behandeld. Bijvoorbeeld alleen op maandag en woensdag of dagelijks alleen tussen 8 en 10 uur. Want ook helpt is het verwijderen van je mail op je telefoon, zodat je niet constant afgeleid wordt door binnenkomende mailtjes. 

 


Wil je meer weten over hoe je tijd kunt besparen in je bedrijf? Ontdek dan mijn gratis focuscall

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Please reload

Recente berichten

Please reload

Zoeken op onderwerp

Archief